Arama

En iyi 80 bilim kurgu filmi

Bilim kurgu sinemasının doğuşu olarak nitelendirilebilecek ilk filmin Ay'a Seyahat olduğunu biliyor muydunuz? Ya da 21 dakikalık bu filmin yönetmeninin H.G. Wells'in kitaplarından esinlendiğini? Yakın ya da uzak gelecekle ilgili öykülerin bugün mümkün olmayan bilim ve teknoloji unsurlarını kullanarak oluşturulmasıyla ortaya çıkan bilim kurgu, dönemin her zaman imkansızlarını ele almayı başardı. Sizin için, gelecekle ilgili önemli mesajlar veren en iyi 80 bilim kurgu filmini derledik.

  • 1
  • 80
28 Gün Sonra (2002)
28 Gün Sonra (2002)

1 saat 53 dakika - IMDb: 7.6

Ölümcül bir virüs, İngiltere'yi tehdit altına almıştır. Bir araştırma laboratuvarındaki hastalıklı şempanzelerden yayılan bu virüse yakalanan insanlar zor durumdadırlar. Bu işle mücadele eden kişiler sadece virüsü yok etmek değil, hastalığa yakalananlarla da büyük sorun yaşamaktadırlar. Çare olarak askerler tarafından yönetilen sığınağa taşındıklarında çok başka sorunlar ortaya çıkmaya başlar.

Yönetmen: Danny Boyle Senaryo: Alex Garland

  • 2
  • 80
Başlangıç (2010)
Başlangıç (2010)

2 saat 28 dakika - IMDb 8.8

Filmler, rüya gören benliğimizi aramaya başlar ve en derinlerde, güneş battıktan sonra ortaya çıkan, benliğimize kaynatılmış ikinci kişiliğimizi bulmaya çalışır. Sinemada, rüya gören benliğimizin hayatını tekrar yaşarız. Filmler, insan doğasının rüya gören hali ile bağlantı kurmamızı sağlar. Dahası, rüya dünyamızın üzerinden gelişirler. Hasret kaldığımız rüyaları bize verirler.

Film, rüyalar ve psikanalizi üç yönlü enteresan bir ilişkisini anlatır. Yönetmen Christopher Nolan'ın, Başlangıç'ı bu üç şeyi bir bütün haline getirerek izleyicisine sunar. Filmi tek cümleyle özetlersek ''rüya içinde rüya'' diyebiliriz. Filmde bir rüya katmanından diğer katmana geçişler yapılmakta, fakat burada önemli olan, önceki katmanda bir kişinin uyanık kalıp diğerlerini uyandırması ve rüya gören kişinin aldatıldığını hissetmemesidir.

Peki, film boyunca başkarakter tamamen uyanık mıdır? Ya da Cobb, deneğin hayal dünyasına sızabilmek için ne yapar?

Cobb, çok yetenekli bir hırsızdır. Uzmanlık alanı, zihnin en savunmasız olduğu rüya görme anında, bilinçaltının derinliklerindeki değerli sırları çekip çıkarmak ve onları çalmaktır. Cobb'un bu ender mahareti, onu kurumsal casusluğun tehlikeli yeni dünyasında aranan bir oyuncu yapar.

Ancak aynı zamanda bu durum onu uluslararası bir kaçak yapar ve sevdiği her şeye mal olur. Cobb'a içinde bulunduğu durumdan kurtulmasını sağlayacak bir fırsat sunulur. Ona hayatını geri verebilecek son bir işini tamamlayabilecek midir? Sizce filmin son sahnesinde Cobb, bir rüya mı görür?

Yönetmen: Christopher Nolan Senaryo: Christopher Nolan

  • 3
  • 80
Prestij (2006)
Prestij (2006)

2 saat 10 dakika - IMDb: 8.5

Siz siz sırrı çözmek mi kandırılmak mı istiyorsunuz?

Robert Angier ve işçi sınıfı kökenli Alfred Borden, John Cutter'ın yanında çırak ve gösterilere yardımcı olarak çalışırken birbirleriyle tanışırlar ve dost olurlar. Bu beklenmedik dönüşlerle dolu gizemli öyküde, Viktorya Devri'nde iki sahne sihirbazı, giderek şiddetlenen bir savaşa ve birbirlerinin mesleki sırlarını ortaya çıkartmak için doymaz bir susuzluğa dönüşen güçlü bir rekabete girişirler.

Bernard Fallon adlı bir mühendisle çalışan Alfred'ın yaptığı ''Transported Man'' gösterisini çözemeyen Robert, daha sonra Alfred'ın günlüğüne sahip olur ve bu günlük onu Nicola Tesla'ya götürür.

Gösterişli Robert Angier, tam bir şovmenken yontulmamış ve gelenekçi Alfred Borden sihirli fikirlerini gösterme yeteneğinden yoksun, yaratıcı bir dâhidir. Ama en büyük numaraları ters gidince, aralarında ömür boyu sürecek bir düşmanlık başlar.

Ayrıca ünlü yönetmen, filmde kamera hareketleri kısıtlı olarak kullanılmıştır. Bu sayede ''self-conscious'' etkiler kullanılmamıştır. Nolan, filmlerinin her bir karesinin dikkatle izlenilmesini ve seyirciyi anlattığı masala inandırmayı istemektedir.

Prestij, Nikola Tesla ile Thomas Edison arasında tarihte gerçekleşmiş olan rekabetin metaforik bir yansıması olduğunu biliyor muydunuz? Ya da Christopher Nolan'ın, The Dark Knight filminde olduğu gibi bu filminde de, karakterlerin kaderini yazı tura atarak belirlediğini?

Yönetmen: Christopher Nolan Senaryo: Christopher Nolan, Jonathan Nolan

  • 4
  • 80
Frekans (2000)
Frekans (2000)

1 saat 59 dakika - IMDb: 7.4

Zamanda geriye yolculuk etme şansınız olsaydı ve hayatınızda sadece tek bir olayı değiştirebilseydiniz bu ne olurdu? John Sullivan için bu sorunun sadece tek bir yanıtı vardı. 12 ekim 1969'da kontrolden çıkan, bruxton yangınında kahramanca ölen itfiayeci babası frankin geri gelmesini sağlamak. johnun çocukluğundan beri tek hayali bu talihsiz günü engelleyebilmektir. Doğaüstü bir olay sonucu john düşlediği hayale tam olarak kavuşabileceği inanılmaz bir fırsat yakalar.

Yönetmen: Gregory Hoblit Senaryo: Toby Emmerich

  • 5
  • 80
EXistenZ (1999 )
EXistenZ (1999 )

1 saat 37 dakika - IMDb: 6.8

En popüler oyunları piyasaya süren Antenna Research şirketi, büyük bir ses getireceğini inandığı yeni oyununu onun yaratıcısı ve birkaç üyesi ile denemek için bir araya gelirler. Bu grup arasında en heyecanlı olan oyunun esas yaratıcısı, akıllı Allegra Geller'dır. Existenz'ı gerçeğe bu kadar yakın kılan şey, bağlantılarının oyuncuların sinir sistemine direk olarak bağlanmasıdır.

Oyun aleti, sentetik DNA ile üretilmiş canlı bir organizmadır. Filmin en önemli faktörü, Cronenberg'in sanal gerçeklik algısını bir adım daha ilerleterek dıştan gelen tüm uyaranları omurilik içine sokup, insanın sanal gerçeklikle organik bir bütün olmasını sağlamasıdır.

İnsanın omuriliğinden açılan bir delik ile bağlanan oyunun, oyuncuların hatıralarına, duygularına ve korkularına giriş hakkı vardır. Sonunda büyük an gelir, sabırsız oyuncular hayatlarını en büyük macerasına doğru yola çıkarlar. Fakat bir anda oyun karşıtı bir protestocu silahını çıkarır ve ve oyunun yaratıcısını yaralar.

Peki, bir oyun sanat eserine dönüşebilir mi? Gen mühendisliğinin ilerleyip canlıların doğal yaşamlarının sona erdirebilir mi? Ya da bu oyundan "gerçek" düşmanlar yaratabilir mi?

Yönetmen: David Cronenberg Senaryo: David Cronenberg

2019 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN