Bilim adamlarından veri depolama teknolojisinde çığır açacak buluş

Bilim adamları, veri depolama teknolojisini geliştirme potansiyeli olan yeni tip mıknatısları keşfetti.

Bilim adamlarından veri depolama teknolojisinde çığır açacak buluş
Yayınlanma Tarihi: 11.2.2019 17:42:48 Güncelleme Tarihi: 11.02.2019 17:42

New York Üniversitesi'nden bir fizikçi ekibi, var olduğu bilinen herhangi birinden farklı yeni bir mıknatıs türünü keşfetti. "Singlet tabanlı bir mıknatıs" olarak adlandırılan, USb2 olarak bilinen bir uranyum ve antimon bileşiği içerisinde bulundu. Yeni mıknatıs türü mıknatıslanmış ve manyetik olmayan durumlar arasında hızlı ve kolay bir şekilde değişebildiği için, bilgisayarlar içindeki veri depolama yeteneklerini geliştirme potansiyeline sahip.

Tipik mıknatıslarda, normalde rastgele yönlere işaret eden kendi manyetik alanlarına sahip olan elektronlar hizalandığında, tek birleştirilmiş güçlü bir alan elde edildiğinde manyetik kuvvet oluşturulur. Bilim adamları, USb2'deki elektronların "spin eksitonları" yaratabildiklerini ya da birbirine yapıştıklarında geçici olarak hizalanmış bir manyetik alan oluşturabilecek ve tek tek bir manyetik alan oluşturabilecek özel parçacıklar yaratabildiklerini buldular.

Nature Communications dergisinde kısa süre önce yayınlanan araştırmalarıyla fizikçiler, singlet bazlı mıknatısların, daha önce hızlı flaşlarda gözlemlenen deneysel ortamların dışında, kararlı ortamlarda var olabileceğini kanıtladılar.

Bu mıknatısların bilgisayarları ve veri depolamayı nasıl geliştirebileceğine gelince, NYU'nun baş araştırmacısı Andrew Wray şöyle açıklıyor:

"Bugünlerde veri depolama teknolojilerini geliştirmek için mıknatıs ve manyetizma kullanımı konusunda çok fazla araştırma var. Tekli tabanlı mıknatıslar, manyetik ve manyetik olmayan fazlar arasında daha ani bir geçişe sahip olmalıdır. Malzemenin manyetik olmayan ve güçlü manyetik durumlar arasında geçiş yapmasını sağlamak için çok fazla bir işlem yapmanız gerekmez; bu da güç tüketimi ve bilgisayarın içindeki hızı değiştirmede faydalı olabilir."

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.