Buğday’ın kamera arkası

Semih Kaplanoğlu’nun son filmi Buğday prodüksiyonu ile Türk sinemasının sınırlarını aşan bir yapım. Filmin kamera arkasından ilk defa göreceğiniz bu fotoğraflar sınırların nasıl aşıldığını gösteriyor.

Yayınlanma Tarihi: 02.12.2017 00:00 Güncelleme Tarihi: 02.12.2017 17:21

Usta yönetmen Semih Kaplanoğlu'nun son filmi Buğday, prodüksiyonu ile Türk sinemasının çıtasını yukarılara taşıyan bir yapım. ABD'de Detroit'te, Almanya'da ve Türkiye'de çekilen filmin, farklı milletlerden oyuncu kadrosunu bir araya getirmesi de sinemamız için önemli. Aslında Semih Kaplanoğlu kendi kuşağından hiçbir yönetmenin yapmadığı bir şeyi yaptı bu filmde. Anlatacağı hikâye adına prodüksiyon ve oyuncu seçimi konusunda sınırları aştı. Hatta hikâye gereği filmi İngilizce çekti.

Açıkçası filmi izleyince ve filmin nasıl bir büyük prodüksiyon olduğunu görünce Buğday'ın beş yıla yayılan bir zaman diliminde çekilmesine şaşmamak gerek. Çünkü böylesi bir filmin çekimleri titizlikle yürütülürken arkasında da büyük bir emek birikimi bulunuyor.

Naz Erayda'nın olağanüstü sanat tasarımı, görüntü yönetmeni Giles Nuttgens'in harika kadrajlarıyla filmde kurulan distopik atmosfer hayata geçirilirken birçok şeyden ilham alınmış. Film ekibi her bir ayrıntıyı şansa bırakmadan, düşünerek, planlayarak Buğday'a dahil etmiş.

Mesela filmde kullanılan manyetik sınırlar Nicola Tesla'nın bir çiziminden ilhamla hayata geçirildi. Bu çizimler için Almanya'da bir kütüphanede saatlerce araştırma yapılmış. SABAH'ın ana medya sponsoru olduğu Buğday'ın daha önce hiç görülmeyen set arkası fotoğraflarıyla filmin prodüksiyonunun yolculuğuna çıkaralım istedik sizleri...

Buğday'da göçmenlerin kamplarda bekletildiği sahne filmin etkileyici anlarından biri. Çekimler sırasında bu sahne için ciddi bir hazırlık yapılmış.

Filmdeki karakterlerden Cemil ile Erol, yolculukları sırasında asit yağmurlarından kaçarken bir otobüse sığınırlar. İşte o sahnenin kamera arkası.

Filmde kullanılan manyetik sınırlar için Nicola Tesla'nın çizimlerinden ilham alınmış ve gerçek ölçülerde üretilerek bir yol boyuna yerleştirilmiş.

Erol'un Cemil ile yolculuğa çıkmak için suya atladığı sahnenin çekimleri için ekip suyun içinde çalışmasını sürdürüyor.

Yönetmen Semih Kaplanoğlu Buğday'ın başrol oyuncularından Jean-Marc Barr'a ırmağa atladığı sahne sonrasında üşümemesi için hemen battaniye veriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.