Arama

  • Anasayfa
  • Gündem
  • Tescilli İslâm düşmanı siyonist Murdoch’ın kirli dosyası

Tescilli İslâm düşmanı siyonist Murdoch’ın kirli dosyası

Tescilli İslâm düşmanı siyonist Murdoch’ın kirli dosyası

'nin her saldırısında karşıtı pozisyon alan İslâm düşmanı Murdoch’ın kanalı ,  evanjelist çetenin temsilcisi bir Amerikan kanalı olarak bir yandan ekonomiye saldırırken diğer yandan hükümeti içerden zayıflatmak için uğraşıyor. Bu anlamda, İsrail'in bir terör devletine dönüşüp, siyonist emelleri için dünya barışını tehdit etmesinin finansörlerinden Murdoch'ın dosyası bir hayli kabarık…

Küçük bir yayınevini dünya çapında bir medya devine dönüştüren 1931 doğumlu Murdoch sendikalarla yaptığı tartışmalardan sonra katı, acımasız bir kapitalist olarak tanınıyor. City'de doğan merkezli News Corporation şirketinin Avustralyalı medya patronu. Ülkesi Avustralya'da gazeteler, dergiler ve televizyonlarla çalışma hayatına başlayan Murdoch, şirketini İngiliz ve Amerikan medyasına doğru genişletti ve dünyanın zengin medya patronlarından biri oldu. Dünyanın en zenginleri (2007) listesinde 9 milyar dolarlık servetiyle 73. sırada yer aldı. 2011 yılında sahibi olduğu News of the World'un yol açtğı "telekulak skandalı" yüzünden soruşturma geçiren Murdoch, 2012 yılında News International'ın yöneticiliği görevinden istifa etti.

İSLAM'A YÖNELİK SİYONİST DÜŞMANLIK

İsrail'in bir terör devletine dönüşüp, siyonist emelleri için dünya barışını tehdit etmesinin finansörlerinden Yahudi işadamı FOX TV'nin sahibi Murdoch, attığı skandal bir tweet ile dünyayı ayağa kaldırmıştı. Fransa "Birlik ve Beraberlik Yürüyüşünün" hazırlıklarını tamamladığı sıralarda Avusturalyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın attığı, "Müslümanların çoğunluğu barışsever olabilir ama içlerinde büyüyen Cihatçı kanserin farkına varıp ortadan kaldırılana dek onlar da sorumlu sayılmalıdır" şeklindeki tweeti, İslam'a yönelik siyonist düşmanlığının en açık göstergesi oldu.

BABASI 'ÇANAKKALE SAVAŞI' HABERLERİYLE ÜNLÜ

Murdoch, İskoçya kökenli bir ailenin oğlu olarak Melbourne'da dünyaya geldi. Birinci Dünya Savaşı yıllarında 'Çanakkale Savaşı' haberleriyle adını duyuran babası Keith de Avusturalya gazetecilerinden biri. Rupert, ailesinin çiftliği Cruden'de büyüdü. Geelong Grammar adlı, seçkin tabakaya mensup çocukların gittikleri okulda okudu ve 16 yaşındayken öğrenci gazetesinin redaktörlüğünü üstlendi. Melbourne Herald gazetesinde staj gören genç, 1950'den sonra Oxford'da siyasal bilgiler, tarih ve siyasal ekonomi okudu ve bu eğitimini 1953'te tamamladı. Babasının ölümünden sonra Murdoch'a Adelaide'de News Ltd. adlı küçük bir yayınevi miras kaldı.

23 yaşında yayınevi patronu olan Murdoch, 1955'e kadar Adelaide News ve Sunday Mail adlı gazetelerinin tirajını belirgin bir ölçüde artırdı. Başka gazeteleri kredi esasına dayanarak satın almak suretiyle kendi yayınevini büyütmeye başladı.

Yeni gazeteler satın alarak girdiği borçları ödeyebilmek için satışı çok çabuk arttırması gerekiyordu. Bunu da bulvar gazeteciliğine yönelerek sağladı. Kitlelere seslenen gazetelerinde sansasyonlara yer veriyordu. Murdoch 1957'de ortaklıklar yoluyla radyoculuk sektörüne girdi. Bundan bir yıl sonra Adelaide'de ilk televizyon istasyonu olan Kanal 9 için gerekli lisansı aldıktan ve üç özel vericiye ortak olduktan sonra, 1960'tan itibaren Sydney'in çok rakipli gazete piyasasına girmeye çalıştı. Yeni aldığı Daily Mirror, Sunday Mirror ve Truth adlı skandal gazetesi sayesinde News Ltd. şirketi Avustralya'nın dördüncü büyük yayınevi oldu.

Şatış için gerekli altyapı yeterince geliştirilmediği halde, 60'lı yıllardaki prestij projesi ilke çapında günlük bir gazetenin kurulmasıydı. "Ciddi" bir şekilde başlatılan (25.000 tirajlı) Australian adlı gazete Murdoch'un zarar ettiği tek tük işlerden biri oldu.

KARİYERİNİN EN BÜYÜK FİYASKOSU

Murdoch daha 1964'te Yeni Zelanda ve Hong Kong'da bazı iştiraklere imza atmıştı. 60'lı yılların sonunda krizlerin sarstığı Büyük Britanya'nın medya piyasasına girmeye başladı. Geleneklere bağlı News of the World adlı o zamanın en büyük Londra pazar gazetesini satın aldıktan sonra, 1969'da aldığı The Sun adlı gazeteyle çok kârlı bir vurgun yaptı. Kendisine her yıl birkaç milyon dolarlık bir kayba mal olan en eski Amerikan gazetesi New York Post'u almakla yayıncılık kariyerinin en büyük fiyaskosunu yaşadıktan sonra, Amerika'daki basın girişimleri daha çok yerel gazetelere yönelik kaldı ve sonunda onları da bıraktı.

Yeni hedefi, Amerikan televizyon piyasasına girmekti. Bu amaçla Murdoch'un 1985'te Amerikan yurttaşlığını kabul etmesi gerekli oldu. Önce skyband adlı uydu istasyonunu ve Metromedia adlı yedi yerel yayıncısı bulunan televizyon şirketini aldı. Ardından 20th Century Fox adlı film şirketini satın alarak hepsini Fox Television adı altında bir TV yayın zinciri olarak birleştirdi.

5 BİN 500 İŞÇİNİN İŞİNE SON VERDİ

Eskiden beri çok itibarlı bir gazete olan ve 1981'den beri sahibi bulunduğu Times adlı Londra gazetesinin üretim mahalini Fleet Street'ten dikenli tellerle korunan liman mahallesindeki Wapping adlı basımevleri merkezine taşımakla, gazete manşetlerine geçti. Sendikalar buraya taşınmayı reddedip greve hazırlanınca, Murdoch 5 bin 500 işçinin işine son verdi ve örgütlenmemiş matbaacı ve dizgiciler tuttu.

Devam ettiği gazetelerle Murdoch Avustralya'da bir tür basın tekeli kurdu. 'de Today gazetesini de alan Murdoch, burada piyasanın yaklaşık olarak üçte birine egemendi. Triangle Publications (aralarında TV Guide da bulunan) şirketini satın almakla ayrıca ABD'nin en büyük dergi yayıncısı oldu. Dünyanın en zenginleri (2007) listesinde 9 milyar dolarlık servetiyle 73. sırada bulunuyordu.

Kirli ilişkiler

IRAK SAVAŞI'NI SAVUNAN HABERLER

Rupert Murdoch'a ait Fox News Channel, politik açıdan muhafazakâr olmasıyla, muhafazakâr politikacıları ve görüşleri savunmasıyla eleştiriliyor. Haber kanalı 2004 tarihli, yapımı ve yönetimi Robert Greenwald'a ait olan 'Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism' adlı belgeselde de ağır eleştirilere uğradı. Profesör Roy Greenslade'in Guardian Unlimited için yazdığı bir makalede Murdoch'ın medya imparatorluğuna ait 175 gazetenin tamamının, Irak savaşını savunan haberler yaptığına işaret etmişti.

Dünya medya devi Rupert Murdoch'un sahibi olduğu News Corporation, 2006'da Atlantic Records'ın Başkanı Ahmet Ertegün ile birlikte TGRT'nin yayın hakkını elinde bulunduran Huzur Radyo TV'yi satın aldı. Uzun süredir devam eden görüşmeler bir anlaşma ile sona ererken, TGRT markası Ören Ailesi'nde kaldı, kanalın adı 'Fox' olarak değiştirildi.

İNGİLTERE'NİN 'TELEKULAK'I

Murdoch'un News of the World gazetesinin öldürülen bir genç kızın telefon mesajlarını sildiğinin ortaya çıkmasıyla patlak veren skandalda, asker ailelerinin ve birçok ünlünün de dinlediği anlaşıldı ve gazetenin kapanmasına karar verildi. Konuyla ilgili olarak olayın yaşandığı dönem gazetenin genel yayın yönetmeni olan Rebekah Brooks istifa etti ve sonradan kefaretle serbest bırakılsa da gözaltına alındı. Londra Emniyet Müdürü istifa etti ve olayı ortaya çıkaran eski muhabiri Sean Hoare evinde ölü bulundu.

İSLÂM DÜŞMANI MURDOCH

Fransa "Birlik ve Beraberlik Yürüyüşünün" hazırlıklarını tamamladığı sıralarda Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın attığı tweet sosyal medyayı karıştırdı. "Müslümanların çoğunluğu barışsever olabilir ama içlerinde büyüyen Cihatçı kanserin farkına varıp ortadan kaldırılana dek onlar da sorumlu sayılmalıdır" şeklinde attığı tweeti büyük tepki toplayan Murdoch, birlik, beraberlik ve barışı en çok destekleyenlerden biri olması gerekirken ırkçı ve terör saldırılarına yön verecek ve özellikle Müslümanları hedefe koyacak ifadeler kullanması büyük rahatsızlık yarattı.

Başta İngiltere ve Amerika olmak üzere elinde önemli bir medya gücü bulunduran Rupert Murdoch, daha önce de Irak Savaşı'nı körükleyen yayınlar nedeniyle uzun yıllar eleştirilmişti. Dünyanın en zenginleri listesinde üst sıralarda bulunan Murdoch'ın, Fransız halkının Pazar günü Paris'te yapacağı "Birlik ve Beraberlik Yürüyüşüne" saatler kaldığı sırada yaptığı açıklama büyük talihsizlik olarak nitelendirildi.

MURDOCH'IN CAMİ DÜŞMANLIĞI

İslam düşmanı Murdoch, İngiltere'deki medyasıyla İstanbul'daki 'ne de tepki göstermişti. Laiklerin camiyi istemediğini yazan The Times gazetesi, "İstanbul'un en görkemli yerine cami yapıyorlar" diye yazdı. Daha önce "Müslümanların öldürülmesi gerektiğini" belirten Murdoch, İngiltere'deki yayın organlarından biri olan 'a Çamlıca Camii'ne karşı bir algı operasyonunun başlatılması için haber emri verdi.

Gazetenin muhabiri Hannah Lucinda Smith de aldığı emri uyguladı. The Times, "İstanbul Üsküdar'daki Çamlıca Camii'nin inşaatında sona gelindi. Ankara dev cami inşası programını gücünü en uygunsuz yerlere doğru genişletmenin bir yolu olarak görüyor. Çamlıca bir zamanlar Osmanlı Sultanlarının dinlenmek için en sevdiği yerdi. Çamlıca Camii, hükümetin, ülkenin özgün İslam markasını güçlendirme ve tüm dünyaya ihraç etmesinin en görkemli örneği. Ülke dışında, Mali'den Moskova'ya 'nin finanse ettiği, beşi geçen yıl, 10 camii hâlihazırda açıldı. Altısı yapım aşamasında ve biri Cambridge'de olmak üzere 10 tanesi daha planlama aşamasında. Türkiye, İsrail'le çatışmaların yıktığı Gazze'de en az dokuz camiyi yeniliyor ediyor veya yeniden inşa ediyor" diye yazdı.

HRANT DİNK CİNAYETİYLE BAĞLANTILARI

ABD'nin her saldırısında Türkiye karşıtı pozisyon alan Murdoch'ın sahibi olduğu , iyle de bağlantılı. FOX, Dink cinayetinden 11 gün önce, 14 yıl medyası Zaman gazetesi, CİHAN Haber Alansı, Aksiyon'da çalışan 'ü transfer etti. Olayın gelişme şekli ise şöyle ilerliyor: "8 Ocak 2014 yılında göreve başlayıp, 19 Ocak'ta ortaya çıkan Ercan Gün, 'ın cinayet sonrası güvenlik güçleriyle çekilen fotoğrafını FETÖ'cü Ekrem Dumanlı, Adem Yavuz Arslan ve diğer FETÖ'cü güvenlik birimlerinden alıyor. Şubat'ta Samsun'a gidiyor. Jandarma Komutanlığı'nı arıyor fakat gitmiyor. Dink'in katili Samast askerler ile beraber şeklinde haber yapıyor. Aslında o polislerle çekilmiş fotoğraf. Ve Dink cinayetini jandarmaya yıkıyor. Ercan Gün haber müdürü oluyor ve Dink cinayetini arkasında jandarma var asker var diye görüntü servis ediyor. Buradan asker suçlanıyor. Asker Ogün Samast'la beraber diyor. Emniyette çekilen görüntülerini Jandarmada çekilmiş gibi servis ediyor. FOX TV'nin Dink cinayetinin kanında izi var bir bakıma. Ayrıca 17 -25 Aralık yargı darbesinde de ile FETÖ'nün operasyonel tapelerini FOX TV üzerinden yaptı. Dink cinayetini askere yıkmak için operasyonel görevde bulundu. 17-25'te yer aldı. Hrant Dink cinayetinden tutuklandı. Şu an Silivri'de yatıyor. Çift Bylock çıktı. FOX TV'de de Haber Planlama Müdürü olarak görevine devam ediyor!"

MURDOCH, SAHİBİ OLDUĞU MEDYA ŞİRKETLERİ İLE TÜRKİYE DÜŞMANLIĞI YAPTI

Murdoch sahibi olduğu medya şirketleriyle bugüne kadar onlarca kez Türkiye düşmanlığı yaptı. Türkiye'nin PKK ile mücadelede kazandığı başarılar Fox'u her zaman rahatsız etti. Fox TV'de PKK'lı teröristlere övgüler düzüldü, Türkiye'nin NATO'dan atılması konuşuldu.

FOX TV, ABD'nin milyonlarca dolar parasal yardım ve binlerce TIR dolusu silah ve mühimmatla desteklediği PKK ile birlikte 'un 1 numaralı sorumlusu terör örgütü liderini topraklarında beslediği FETÖ'yü koruyup kolluyor.

MÜSLÜMANLARA HAKARET ETMİŞTİ

FOX'un patronu Rupert Murdoch'ın Peygamberimize hakaret eden dergiye yapılan saldırıyı bahane ederek Müslümanlara hakaret etmişti. "Müslümanların çoğunluğu barışsever olabilir ama içlerinde büyüyen Cihatçı kanserin farkına varıp ortadan kaldırılana dek onlar da sorumlu sayılmalıdır" diyen Murdoch'a Türk televizyon izleyicilerinden sert tepki gelmişti. Hatta sosyal medyada Murdoch'ın sahibi olduğu FOX TV için boykot kampanyası başlatılmıştı.

EKONOMİK SAVAŞIN TETİKÇİLİĞİ

Amerika merkezli Fox TV, Trump yönetiminin Türkiye'ye yönelik keyfi yaptırımlarını ve kur üzerinden oynanan oyunları mutlulukla karşılarken Doğan Şentürk ve Fatih Portakal yönetimindeki FOX TV'nin Türkiye yayını, ABD'nin Türkiye'ye açtığı ekonomik savaşın tetikçiliğini üstlendi.

ABD'nin Türkiye'ye yönelik başlattığı kur operasyonu, keyfi yaptırımlar ve ekonomik savaşın tetikçiliğini FOX TV üstlendi. ABD merkezli yayın kuruluşu FOX TV Türkiye düşmanlığında yine sınır tanımadı. Trump yönetiminin Türkiye'ye yönelik başlattığı ekonomik savaşın medya ayağında FOX TV yer aldı.

ABD merkezli FOX TV Türkiye'ye yönelik ekonomik savaşın tetikçiliğini üstlenirken Fatih Portakal ve Doğan Şentürk yönetimindeki FOX TV Türkiye boş durmadı. Gün boyunca yaptığı yayınlarla Türkiye Hükümeti'ni suçlayıcı açıklamalara yer veren FOX TV, ABD'nin Türkiye'ye yönelik operasyonunu perdelemeye çalıştı.

Başkan Erdoğan ve Bakan 'ın piyasalara yönelik güven verici mesajlar verdiği sırada Trump'ın attığı skandal tweet ile dolar kuru yine yukarı doğru tırmanırken FOX TV'den yapılan yayınlarda gerçeklerin üzeri örtülmeye çalışıldı. Başkan Erdoğan ve Bakan Berat Albayrak'ın konuşmasından sonra doların yeniden tırmanışa geçtiğini iddia eden FOX TV, alçakça bir algı operasyonuna imza attı.

EKONOMİ ÜZERİNDEN PANİK HAVASI

Kur artışı üzerinden sürekli olarak ülke batıyor havası estiren FOX TV, yaptığı manipulatif yayınlar, sokak röportajları ve ideolojik saplantılı uzman görüşleri ile ABD'de başlatılan ekonomik savaşın kara propagandasını yapıyor. 24 Haziran seçimlerinde yaşadıkları hayal kırıklığının intikamını ekonomi üzerinden yapılan savaşın tarafı olarak almaya çalışan FOX TV, her zorlu dönemeçte olduğu gibi ABD'nin başlattığı bu operasyonda Türkiye'nin karşısında olması dikkatlerden kaçmadı.

17 ARALIK OPERASYONUNDAN BU YANA TÜRKİYE'YE SALDIRIYOR

FETÖ'nün medya imamı Ercan Gün'ün Haber Müdürlüğü görevini yürüttüğü FOX TV, örgütün 17 Aralık operasyonundan bu yana Türkiye karşıtı bir yayın politikası izliyor. Türkiye aleyhindeki her olayda düşmanca bir tavır sergileyen FOX TV, FETÖ'nün tutuklu medya imamı Ercan Gün'ü hala künyesinden çıkarmayarak 15 Temmuz darbe girişiminden sonra da örgüte desteğine devam ediyor.

HEDEFLERİNDE ERDOĞAN VAR

FOX TV evanjelist çetenin temsilcisi bir Amerikan kanalı olarak bir yandan ekonomiye saldırırken diğer yandan hükümeti içerde zayıflatmak için Berat Albayrak'a ve ekonomi yönetimine saldırıyor. Ama asıl hedefleri ise Başkan . ABD'in tehditlerine karşı bir milli seferberlikle dik duran Erdoğan, Fox TV'nin de sürekli hedefi. Şu an ekonominin başında kim olursa olsun "beyaz bayrak" açmadığı yani ABD'ye teslim olmadığı için FOX TV de saldırılarından vazgeçmiyor.

2018 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN